سفارش تبلیغ
صبا ویژن

1- مقدمه
 تاریخچه آموزش و پرورش، نظریات، روشها و اداره مدارس و نمایندگىهاى دیگر اطلاعات از زمانهاى کهن تا به حال  از کشمکش انسان را براى بقاء توسعه داد و توضیح. رسمى یا غیررسمى ممکن است باشد. تحصیلات غیررسمى به اجتماعى عمومى مراجعه مىکند فرآیندى که به وسیله آن انسان‌ها شناخت را بدست مىآورند و در به کنش لازم در فرهنگشان کاردان هستند. تحصیلات رسمى به مراجعه مىکند فرآیندى که به وسیله آن معلمین محصلین را در دوره‌هاى مطالعه در سازمان‌ها اطلاع مىدهند.
2- تربیت در جوامع بی سواد
پیش از اختراع از خواندن و خط، مردم در یک محیط زندگى کردند آنها در کدام بر ضد نیروهاى طبیعى را سخت کوشیدند جان به در ببرند، حیوانات و انسانىهاى دیگر. براى جان به در بردن، مردم نانویسا مهارتها را توسعه دادند که به طرح‌هاى مربوط به کشت و تربیتى تکامل یافت. براى یک گروه مخصوص اس-فرهنگ که به در آینده ادامه مىدهد، مردم آنرا مجبور بودند بفرستند یا آنرا مىسپارند، از بزرگسال‌ها تا بچه‌ها. زودترین جریانات تربیتى اشتراک اطلاعات در مورد غذاى جمعیت و فراهم کردن پناهگاه شامل شدند؛ اسلحه‌هاى در حال درست کردن و وسائل دیگر؛ زبان آموختن؛ و بدست آوردن ارزشها، رفتار و مراسم مذهبى یا شیوه‌هاى یک فرهنگ معین. از میان مستقیم، تحصیلات غیررسمى، والدین، پیرترها و بچه‌هاى آموخته‌شده را مهارتها منصوب مىکنند و مىچرخانند آنها به مثل بزرگسال‌ها احتیاج دارند. این دروس به قوانین اخلاقى شکل دادند که رفتار را نهایتاً حکومت کرد. از آنجاییکه آنها زندگى کردند پیش از اختراع از خط، مردم نانویسا یک سنت زبانى استفاده کردند یا داستان مىگوید، که به فرهنگشان پیش مىرود و تاریخ از یک تولید تا بعدى. با استفاده زبان، مردم آموختند به وجود بیاورند و نشانه‌ها را استفاده مىکنند، کلمات یا نظراتشان را امضاء مىکنند بیان بکنند. این نشانه‌ها وقتى که به نقش‌نگاشتها تکامل یافتند و نامه‌ها، انسان‌ها یک زبان نوشتار به وجود آوردند و پرش مربوط به کشت کبیر را سواد مجبور کردند.
III.تربیت در آفریقاى باستانى و آسیا
 تعلیم‌هاى suicufnoc
 تقریباً 2500 سالها پیش پیچیدگى وقتى که و فساد در چین فئودال سرچنگ بودند، فیلسوف [هم|suicufn|] آموخته‌شده اصول سلوک ویژه و مناسبات اجتماعى که بغل‌شده معیارهاى اخلاقى بلند و اخلاقى. [هم|suicufn|] اس-تعلیم‌ها و عقل معیار محققانه تربیت براى دیوانسالاران بودند که کشور را اداره کرد. سنت پیرو کنفوسیوس، که تربیت را احاطه مىکند، عقل و علم اخلاق، در چین پافشارى مىکند. در مصر باستانى، که 3000 قبل از میلاد تا حدود 500 قبل از میلاد رشد کرد، کشیش‌ها در مدارس معبدى آموخته‌شده مذهب نه فقط بلکه اصول از خط، علوم، ریاضیات و طرح‌ریزى مىکند. همین‌طور در هندوستان، کشیش‌ها بیشتر تحصیلات رسمى را رهبرى کردند. کشیش‌هاى در حال شروع با حدود 1200 قبل از میلاد هندى اصول ودا را درس دادند، متن‌هاى مقدس آیین هندو، به اندازه علم، دستور زبان و فلسفه. تحصیلات رسمى در چین به حدود 2000 قبل از میلاد تاریخ بگذارد با این وجود شرقى زو دودمان مخصوصاً محکم را پیشرفت کرد، بین 770 تا 256 cb(دیدن چین: زوى شرقى).
 برنامه درسى فلسفه را فشار آورد، شعر و مذهب، در توافق با تعلیم‌هاى [هم|suicufn|]، (izoaL)(لودزو،) و فیلسوف‌هاى دیگر.
VI. تربیت در یونان باستانى
هومر اس-ایلیاد شعر حماسى هومر ایلیاد، که قرن هشتم را cb به تارخ معینى تعلق دارد، یک متن مرکزى تربیت یونانى باستانى بود. در این اقتباس‌شده صوتى از شعر(ازبر خوانده‌شده به وسیله یک هنرپیشه،) ارتش‌هاى تروایى و یونانى براى جنگ تروا را جمع مىکنند، نبرد کلاسیک تعلیم غربى. در این مدت، خدایان اساطیرى به بحث را سرنوشت انسانىها جمع مىکنند. تاریخ‌دانان از به عنوان یک یونان باستانى سرچشمه‌ها از تحصیلات رسمى غربى انتظار داشته‌اند. ایلیاد و آدیسى، اشعار حماسى هومر نسبت داده‌شده به و یک وقتى در قرن هشتم را cb مىنویسند، یک سنت مربوط به کشت به وجودآمده که به یونانیان احساس هویت گروهى را داد. در آنها گزارش کشمکش‌هاى یونانى دراماتیکى، هومر اس-اشعار رزمى به مقاصد تربیتى مهم خدمت کردند. جنگجویان یونانى افسانه‌اى در هومر را نمایش دادند اس-کار بکند، از قبیل آگاممنون، اودیسیوس و آشیل، قهرمانان که بودند به کار رفتن به عنوان نمونه‌ها براى یونانیان جوان. یونان باستانى کوچک تقسیم شده بود و اغلب رقابتى شهرایالات یا sielop، از قبیل آتن، (atrapS) و تباى. آتن یک جامعه انسانى و دموکراتیک تأکید کرد و تربیت اما فقط در مورد یک سوم از خلق در آتن شهروندان آزاد بودند. برده‌ها و ساکنین از کشورهاى دیگر یا شهرایالات بقیه جمعیت جعلى. فقط پسران شهروندان آزاد در مدرسه حضور یافتند. آتنىها به یک مرد آزاد اعتقاد داشتند یک آموزش آزاد براى اینکه انجام دادن وظایف مدنىاش باید داشته باشد و براى رشد شخصى خودش. تربیت زن‌ها به رسوم دولت یونانى مخصوص بستگى داشت. در آتن، زن‌ها جایى که هیچ حقوق قانونى یا اقتصادى را نداشتند، بسیار زن‌ها در مدرسه حضور نیافتند. ، با این وجود، مقدارى دختر در خانه به وسیله معلم‌هاى خصوصى را تحصیل کرده بودند. برده‌ها و غیرتبعه‌هاى دیگر یا هیچ تحصیلات رسمى را داشتند یا خیلى کم. atrapS، رئیس دشمن سیاسى آتن، یک دیکتاتورى که تربیت را براى آموزش نظامى به کاررفته بود و سوراخ مىکند. در مقابل به آتن، دخترهاى اسپارتى تحصیلات بیشتر را دریافت کردند اما کارآموزى تقریباً منحصراً ورزشکار بود که آماده مىکند آنها مادران سالم آینده سربازهاى اسپارتى باشند. در 400 cb، سوفسطایىها، یک گروه معلمین سرگردان، شروع شده که در آتن را درس مىدهند. سوفسطایىها ادعا کردند آنها هر موضوع را مىتوانستند درس بدهند یا در به کاردان هستند هر کسى که آنرا آرزو کرد بیاموزد. آنها در دستور زبان متخصص شدند درس بدهند، منطق و سخنورى، آزمودنىها آن هسته نهایتاً تشکیل‌شده هنرهاى آزاد. سوفسطایىها محصلینشان بیشتر علاقمند به آماده‌کننده بودند که به طور مؤثر بحث مىکنند و مباحثات را به جاى در تعلیم اصول حقیقت مىبرند و اخلاق. سوفسطایىهاى بىشباهت، فیلسوف یونانى سقراط براى جستجوشده کشف بکند و اصول جهان‌گستر حقیقت را درس مىدهد، زیبایى و خوبى. سقراط را که، است مرده در 399 قبل از میلاد، ادعاشده آن شناخت واقعى موجود در همه و به مطرح کردن شعورظاهر احتیاج داشت. روش آموزشى او، روش سقراطى فراخوانده، از ترکیب‌شده مىپرسد کاوش در که تردید بکند بىاختیار محصلینش که عمیقاً درباره معنى زندگى را فکر مىکند، حقیقت و عدالت. در 387 قبل از میلاد پلیتو، که زیر سقراط را مطالعه کرده بود، یک مدرسه ایجادشده در آتن فراخوانده هنرکده. پلیتو به یک gnignahcnu دنیاى نظرات بدون نقص ایمان داشت یا مفاهیم جهان‌گستر. او تصدیق کرد که از وقتى که شناخت واقعى همان در هر مکانى در هر بار است،، تربیت به حقیقت علاقه دارد، gnignahcnu باید باشد. پلیتو مال او را آرمانى تربیتى در جمهورى شرح داد، یکى از متشخص‌ترین کار فلسفه غربى. پلیتو اس-جمهورى یک جامعه الگویى شرح بدهد یا جمهورى، خط‌دار به وسیله فیلسوف‌پادشاهان شدیداً باهوش. جنگجویان ساختار جمهورى اس-از درجه‌دو مردم. پایین‌ترین کلاس،، کارگران غذا را فراهم مىکنند و محصولات دیگرى براى همه خلق جمهورى. در پلیتو اس-نظام آموزشى آرمانى، هر کلاس یک تا حدى متفاوت آموزش دریافت مىکند که براى نقش‌هاى مختلفشان در جامعه آماده مىشود. در 335 قبل از میلاد پلیتو اس-محصل، ارسطو، مدرسه خودش تأسیس‌شده در آتن فراخوانده محل آموزش. بااعتقاد که انسان‌ها ذاتاً عقلى هستند، ارسطو مردم را فکر کرد قوانین طبیعى را مىتوانست کشف بکند که عالم را حکومت کرد و سپس از این قوانین در زندگىهایشان پیروى مىکند. همچنین او را که نتیجه گرفت کسانى که تحصیل کرده استدلال کرد مجبور بکند تصمیمات یک زندگى میانه‌روى رهبرى بکنند آنها در کدام از نهایت‌هاى خطرناک اجتناب کردند. در قرن چهارم cb [برابرصندوقها] شاکى یونانى یک روش تربیت توسعه دادند براى تعیین‌شده آماده بکند محصلین شاکیان باصلاحیت باشند که به عنوان مأمورین حکومت مىتوانست به کار برود. [برابرصندوقها] اس-محصلین سخنورى مطالعه کردند، سیاست، علم اخلاق و تاریخ. آنها سخنرانىهاى الگویى را امتحان کردند و سخنرانى همگانى را تمرین کردند. [برابرصندوقها] اس-روشهاى تربیت چنین نظریه‌پردازان تربیتى رومى مانند سیسرو را مستقیماً تحت تأثیر قرار دادند و [اهل |litniuQ|.] علیه تربیت در رم باستانى
 مادامیکه یونانیان تمدنشان را داشتند توسعه مىدادند در موضوعات دریاى مدیترانه شرقى را محاصره بکنند، رومىها کنترل شبه جزیره ایتالیایى داشتند در دست مىگرفتند و مناطق واقع در میان چند زمین غربى. یونانیان تربیت تمرکز کردن روى مطالعه در فلسفه. از طرف دیگر، رومىها درگیر با جنگ بودند، به دست مىآورد، سیاست و اداره شخصى. مانند یونان، فقط یک اقلیت رومىها در مدرسه حضور یافت. تحصیلات براى آن که بود مجبور کردن پول به شهریه بپردازد و براى زمان در کلاسها حضور بیابد. مادامیکه گه‌گاهى دخترها از خانواده‌هاى ثروتمند براى دانا بخواند و در خانه مىنویسد، پسرها در یک مدرسه ابتدائى حضور داشتند، فراخوانده sudula. در مدارس ثانوى پسرها مطالعه‌شده لاتین و دستور زبان یونانى به وسیله برده‌هاى یونانى را درس داد، آموزگاران فراخوانده. پس از اولیه و دبیرستان، اغلب مردهاى جوان ثروتمند در مدارس سخنورى حضور داشتند یا سخنرانى که آماده کرد آنها رهبران بر مسند حکومت باشند و اداره. سیسرو، یک قرن اول cb سناتور رومى، درباره طورى که براى نظرات یونانى متحد و رومى شاکیان را در کتابش (ده erotarO) تعلیم مىدهند. به [برابرصندوقها] علاقه داشته باشید، سیسرو به شاکیان اعتقاد داشت در هنرهاى آزاد را باید تحصیل کرده باشد از قبیل دستور زبان را قرار بدهد، سخنورى، منطق، ریاضیات و اخترشناسى. همچنین او تصدیق کرد آنها علم اخلاق را باید مطالعه بکنند، دانش نظامى، علوم طبیعى، جغرافیا، تاریخ و قانون. [اهل |litniuQ|]، یک آموزش‌دهنده رومى بانفوذ که در قرن اول را به زندگى کرد، نوشته‌شده آن تربیت مبنى بر مراحل پیشرفت شخصى از کودکى تا بزرگسالى باید باشد. [اهل |litniuQ|] ویژه را اختراع کرد براى هر مرحله را توبیخ بکند. همچنین او معلمین را پیشنهاد کرد براى دروسشان مناسب با محصل را اس-آمادگى درست بکند و براى قابلیت مواد جدید را بیاموزد. او معلمین را اصرار کرد که محصلین را با مجبور کردن تحریک مىکند آموختن علاقمند بکند و جذاب. وقفه متغیر.
 تربیت یهودى باستانى
همچنین تربیت میان مردم یهودى یک تأثیر عمیق روى آموختن غربى را داشت. یهودىهاى باستانى احترام زیاد را براى کلمه چاپ‌شده داشتند و به آن حقیقت آشکارشده خدا به آنها در بایبل اعتقاد داشتند. بسیار اطلاعات در مورد اهداف یهودى باستانى و روشهاى تربیت از بایبل مىآیند و تالمود، یک کتاب مذهبى و قانون مدنى. رهبران مذهبى یهودى، معروف به ربىها، براى والدین مصلحت‌آمیز به بچه‌هایشان عقاید مذهبى را مىآموزند، قانون، شیوه‌هاى اخلاقى و مهارتهاى حرفه‌اى. هم پسرها و هم دخترها مذهب را با مطالعه کردن تورات معرفى شده بودند، مقدس‌ترین مدرک کلیمیت. ربىها به در مدارس در کنیسه‌ها را آموختند، مکان‌هاى پرستش و مطالعه مذهبى.
 IIV.تربیت مربوط به قرون وسطى
 سینت توماس آکویناس
 تربیت در قرن 13ام عمیقاً به وسیله را کار فیلسوف ایتالیایى شکل‌دارشده بود و یزدان‌شناس سنت توماس آکویناس. نوشته‌هاى saniuqa فلسفه ارسطو را با نظرات کریستین یزدان‌شناس سینت آگوستین سعى کردند آشتى بدهند. saniuqA هم دلیل و هم ایمان به را مطالعه در ماوراى طبیعى استخدام کرد، فلسفه اخلاق و مذهب. در طول قرون وسطى یا دوره مربوط به قرون وسطى، که تقریباً از پنجم تا قرن 15ام را طول کشید، جامعه غربى و تربیت به وسیله کریسچیانیتى را به سنگینى شکل‌دارشده بودند، مخصوصاً کلیساى کاتولیک رومى. کلیسا بخش را به کار انداخت، نمازخانه و مدارس خانقاه در سطح ابتدائى. مدارس در خانقاه‌ها و کلیساى جامع به آموزش متوسطه پیشنهاد کردند. خیلى از تعلیم در این مدارس در آموختن را لاتین جهت‌دار بود، زبان رومى کهنه به وسیله کلیسا را در تشریفاتش استفاده کرد و تعلیم‌ها. کلیسا مقدارى فرصت محدود براى تربیت زن‌ها در مردم مذهبى تهیه کرد یا اجتماع مىکند. دیرها کتابخانه‌ها را داشتند و براى مدارس کمک مىکنند پروانه‌هاى آماده کردن از آیین‌نامه‌هاى مذهبى مردمشان پیروى بکنند. معامله بکنید و همچنین اصناف حرفه‌اى از مقدارى مدرسه نگهدارى کردند که براى آموزش پایه و کارآموزى را در پیشه‌هاى ویژه فراهم کرد. شوالیه‌ها کارآموزى را در تاکتیکهاى نظامى دریافت کردند و رمز جوانمردى. میمون دم‌کلاله‌اى در یک دفترخانه
 خیلى از کتابها براى تربیت را استفاده کردند در اروپاى مربوط به قرون وسطى به وسیله سهره‌ها را تکثیرشده بودند. آنها کامل متن‌ها را کپى کردند در یک اتاق خانقاه یک دفترخانه به طور کوشا صدا زد، که براى این مقصود را تعیین‌شده بود. مانند دورانهاى یونانى و رومى، فقط یک اقلیت مردم دوره مربوط به قرون وسطى را به مدرسه رفت ادامه داشته باشد. مدارس اساساً به وسیله اشخاص را بامراقب بودند براى برنامه‌ریز به زندگى مذهبى از قبیل کشیش‌ها داخل بشود، سهره‌ها یا پروانه‌ها. اکثریت زیاد مردم بنده‌ها بودند که به عنوان کارگران کشاورزى روى املاک اربابان فئودال به کار رفت. بنده‌ها، که در مدرسه حضور نیافت، آیا عموماً بیسواد بود(رعیتى دیدن).

نوشته شده در  سه شنبه 87/11/1ساعت  10:14 صبح  توسط محمدمهدی میرزائی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مژده : تولد پایگاه توسعه فناوری اطلاعات مدرسه اول www.sch1.ir
استفاده از گروههای یادگیری همیار در کلاس:
برنامه معلم پژوهنده ؛ فرصت ها، تهدیدها :
دست آوردها و کاستی های برنامه معلم پژوهنده:
برنامه معلم پژوهنده
پژوهش عمل نگر
گزارش نویسی و نحوه ارائه گزارش:
الگویی دیگر در عملی پژوهش در عمل
گردآوری اطلاعات شواهد:
مراحل پژوهش در عمل
نه نکته یک چرخه بنیادی اقدام پژوهی
مراحل اقدام پژوهی
ویژگی های اساسی پژوهش در عمل
هدف از اقدام پژوهی ( طرح معلم پژوهنده ) چیست؟
اقدام پژوهی چیست
[همه عناوین(141)]