سفارش تبلیغ
صبا ویژن

. تعریف :
آموزش ویژه، تعیین‌شده آموزش که احتیاجات یگانه را مخصوصاً ملاقات مىکند و توانایىهاى معلولین یا کودکان باهوش. بچه‌هاى معلولین حالات را دارند که شور ناسازگارانه آنها در تربیت قراردادى پیشرفت بکند برنامه‌ریزى بکند. کودکان باهوش، نشان دادن کسى که ظرفیت بلند در خردمند، موضوعات خلاق یا هنرى، ممکن است همچنین کرایه به طور ضعیف در تربیت منظم برنامه‌ریزى مىکند. آموزش ویژه سرویس مىدهد کنسرو بکند به هم معلولین و هم کودکان باهوش کمک مىکند پیشرفت را در تربیت بکند برنامه‌ریزى بکند. بسیار بچه‌ها به وسیله آموزش ویژه خدمت کردند بین سنین 6 را برنامه‌ریزى بکند بد و 17. در ایالات متحده، قانون فدرال ایالات را ملزوم مىکند که همسان مىسازد و به بچه‌ها همه با ناتوانىها خدمت مىکند. آموزش و پرورش دولتى و مأمورین تندرستى در ایالات متحده شناخته‌شده تقریباً 4/5 میلیون بچه، کودک‌هاى نوپا، بچه‌ها و جوان در 1994 مثل معلولین.

 آن سال همان، آمریکا وزارت آموزش و پرورش آن 2/12 از درصد را همه بچه‌ها زیر دوره 21 مقدارى شکل مورد قبول آموزش ویژه گزارش داد. ناتوانىهاى بسیار زیاد گزارش‌شده سخنرانى هستند یا خراب‌شدگىهاى زبان؛ عقب‌ماندگى ذهنى و بىنظمىهاى رشدى دیگر؛ اختلال هیجانى جدى؛ و ویژه بىنظمىها را مىآموزد، از قبیل حافظه بىنظم مىکند. ناتوانىهاى دیگر در برمىدارند بشنوند، خراب‌شدگىهاى دیدارى یا مربوط به ارتوپدى؛ خیالبافى؛ و ضایعه مغزى ضربه‌اى. یک تعدادى از بچه‌ها افزایشى در ایالات متحده مشخص‌شده به عنوان هستند چون اختلال توجه‌عیب برنامه((DHDA)) و آموزش ویژه را دریافت مىکند سرویس مىدهد. خیلى مدرسه در ایالات متحده آموزش ویژه را فراهم بکند براى کودکان باهوش را سرویس بدهد اگرچه قانون فدرال قیومیت را این خدمات انجام ندهد. کودکان باهوش توانایىهاى به طور استثنائى بلند را در خردمند نشان مىدهد، آموزشى خلاق، رهبرى یا موضوعات هنرى. تخمین‌هاى جمعیت با استعداد در دامنه تغییر ایالات متحده nerdlihcloohcs بین 3 تا 15 درصد عدد از همه.
 II. تاریخ :
همیشه معلولین بوده‌اند و کودکان باهوش. با این وجود، آموزش ویژه نسبتاً جدید برنامه‌ریزى مىکند. اغلب به طور تاریخى، مردم با ناتوانىها بیمارستان‌ها را قرار داده‌شده بود، تیمارستان‌ها، سازمان‌هاى یا دیگرى که فراهم‌شده کم اگر هر، تربیت. پزشک فرانسوى و آموزش‌دهنده (جین مارک گاسپارد dratI) یکى از زودترین معلمین را که قرار بود بحث بکنند روشهاى تعلیم مخصوص در تعلیم دادن مؤثر بچه‌هاى معلولین مىتوانستند باشند. در [1801 dratI] یک پسر جوان کشف کرد پرسه‌زننده در جنگل فرانسه وحشى. بین 1801 و [1805 dratI] تکنیک‌هاى منظم را استفاده کرد که پسر را درس مىدهد، ویکتور نامیده‌شده، به چطور با دیگران تماس برقرار مىکند و به چطور مهارتهاى روزانه زنده را انجام مىدهد، از قبیل باندپیچى خودش. در 1848 روان‌شناس فرانسوى ادوارد اس-niug، که با (dratI) مطالعه کرده بود، مهاجرت‌کرده به ایالات متحده و براى چندین رهنمون بانفوذ توسعه داد تعلیم‌دهنده بچه‌ها با احتیاجات مخصوص. تربیت [niug s] اهمیت استقلال در حال توسعه را تکیه‌دار برنامه‌ریزى بکند و اعتمادبه‌نفس در محصلین معلولین با تقدیم کردن آنها با یک ترکیب فیزیکى و خردمند به کار بگمارد. در طول قرون 18ام و 19ام در ایالات متحده، مربیان براى انواع مدارس ویژه براى محصلین معلولین را باز کردند. در 1816 وزیر آمریکایى و آموزش‌دهنده (توماس هاپکینز teduallaG) ایجادشده مدرسه دولتى اول براى محصلین کر در ایالات متحده. مدرسه اول براى محصلین کور در ایالات متحده در 1829 را در بوستون به وسیله پزشک آمریکایى جان دیکس فیشر تأسیس‌شده بود. مدرسه امروز مثل پرکینز مدرسه را کور براى دانسته است و در (nwotretaW) را قرارداده‌شده است، ماساچوست. کلاسهاى برنامه در مدرسه منظم در ابتداى شروع شده قرن 20ام را برنامه‌ریزى بکند. الیزابت فرل، یک معلم در یکى از اینها کلاسها در نیویورک‌سیتى زود، انجمن تأسیس‌شده براى کودکان استثنائى در 1918. این سازمان گروه حرفه‌اى اولیه براى معلمین باقى مىماند و مدیران در محوطه باز آموزش ویژه. آموزش ویژه در ایالات متحده آیا تحت تأثیرواقع‌شده‌ترین به وسیله والدین بوده است و حمایت حرفه‌اى گروه‌بندى بکند، قوانین فدرال، ملى آخرین‌هاى تربیت قراردادى و نهضت حقوق مدنى(نهضت حقوق مدنى دیدن در ایالات متحده). قوانین مدرسه حضار حکمى را براى همه بچه‌ها تحقیر بکنید، خیلى مدرسه آمریکا بچه‌ها را با ناتوانىها همانقدر تازه که 1960 مستثنى کردند. گرایش‌هاى از آن وقت به بعد جامعه‌اى تغییر کرده‌اند و قوانین فدرال مدارس را ملزوم مىکنند که به بچه‌ها با ناتوانىها را مىدهند دستیابى به آموزش پر حالا برنامه‌ریزى بکند.
 III.  قانون‌گذارى آمریکا :
در 1975 کنگره ایالات متحده قبول‌شده تربیت همه کودکان ناقص‌الخلقه رفتار بکند، در آموزش ویژه که از وقتى که یک قانون علامتى اصلاحات متعدد را تحمل کرده است. یک 1990 اصلاحگرى قانون را اشخاص با ناتوانىها تربیت اجراء کردن مجدداً نام بردند(نظر). همه نظر مدارس عمومى را ملزوم مىکند که پیشنهاد مىکند یک تربیت آزاد و مناسب بچه‌ها را عاجز بود. همچنین قانون ملزوم مىکند که بچه‌ها با ناتوانىها بین سنین 3 همه و 21 دریافت کردن خدمات را پشتیبانى مىکنند، از قبیل مشاوره یا درمان فیزیکى، علیرغم نوع یا سختى ناتوانىشان. بر طبق شروط نظر، مدارس بچه‌ها را همه با ناتوانىها باید همسان بسازند. براى انجام دادن این مأمورین مدرسه هر بچه را فراهم مىکند فکر یا یک ناتوانى با یک ارزشیابى جامع اجراءشده توسط معلمین مىشناسد داشته باشد، والدین و متخصصین مناسب، از قبیل یک متخصص بالینى سخنرانى یا استخوان‌پزشک. همچنین نظر مدارس را ملزوم مىکند که به والدین فرصت را مىدهد که در پیشرفت را کمک مىکند و بازنگرى بچه‌شان اس-طرح برنامه. طرح اهداف را براى محصل اس-تربیت تعیین شده است، براى روشها آن اهداف را انجام مىدهند و فراهم‌شده را سرویس مىدهند. هر محصل اس-طرح برنامه سالیانه مرورشده است. به مقدار حداکثر تخصیص مىدهد، یک بچه با یک ناتوانى با بچه‌ها را باید تحصیل کرده باشد که ناتوانىها را داشته نباشد. به علاوه، نظر آن بچه‌هاى پیرتر را ملزوم مىکند با ناتوانىها گذر را دریافت بکنند در تغییر را از مدرسه تا فعالیتهاى بزرگسال سرویس بدهد کمک بکند، از قبیل اشتغال، آموزش مستمر و یافته یک محلى براى زندگى. نظر حمایت مالى فدرال را براى مدارس تهیه مىکند که آموزش ویژه را توسعه مىدهد برنامه‌ریزى مىکند. قوانین فدرال دیگر تشخیص را مبنى بر ناتوانى باز دارند. قسمت 504 توان‌بخشى اجراء کردن از 1973 قالب تشخیص بر ضد اشخاص با ناتوانىها مدارس علنى و برنامه‌ها را هر دیگر به طور فدرال پشتیبانى کرد. آمریکایىها با ناتوانىها اجراء کردن 1990 متقاعد کردن دسترسى براى اشخاص با ناتوانىها جوانب زندگى در کل، شامل تربیت، ecalpkrow، ترابرى و ارتباطات دور. 
VI.  تسهیلات :
 اتاق درس شامل :
 قانون ایالات متحده ملزوم مىکند که به مقدار حداکثر تخصیص مىدهد، محصلین با ناتوانىها همراه با بچه‌ها را باید تحصیل کرده باشد که ناتوانىها را داشته نباشد. این محصل با فلج مغزى در کلاس با استفاده یک ماشین‌حساب صدافعال‌شده شرکت بکند که مسائل یک‌دسته علف را حل مىکند. آموزش ویژه سرویس مىدهد بد تحویل‌شده در خیلى کارگذارى متفاوت و تسهیلات متکى به خدمات که‌اند به شرطى که، دوره بچه و احتیاج براى خدمات مرتبط دیگر. مدرسه تقسیم مىکند مجبور باشد یک دامنه تغییر پر کارگذارىها فراهم مىکند که شخص را احتیاجات بچه‌ها با ناتوانىها ملاقات مىکند اما قانون آمریکا آن یک بچه را ملزوم مىکند با یک ناتوانى محیط حتى کمى محدودکننده را باید تحصیل کرده باشد. براى مثال، بچه‌ها با ناتوانىهاى خفیف در اتاق‌هاى درس منظم را ممکن است تحصیل کرده باشد با یا بدون معلمین در آموزش ویژه را تربیت کردند. مقدارى محصل با ناتوانىهاى سخت‌تر کارگذارىهاى محدودکننده‌تر را ملزوم بکند، از قبیل مدارس جدا، بیمارستان‌ها یا تسهیلات را در خانه‌هاى خودشان تغییر دادند. در اتاق‌هاى درس قراردادى، معلمین در آموزش ویژه را تربیت کردند با معلمین دیگر را به طرح همکارى بکند و آموزش بیرون را براى محصلین با احتیاجات مخصوص حمل مىکند. بچه‌ها با تندرستى سخت یا مسائل رفتارى تربیت را ممکن است دریافت بکنند در تسهیلات جدا را سرویس بدهد یا بیمارستان‌ها از خیلى معلم متفاوت و متخصصین. یک بچه با مسائل رفتارى سخت براى مثال، یک ترکیب تربیت ممکن است دریافت بکند، سلامت روانى و خدمات اجتماعى. کودکان و اغلب کودک‌هاى نوپا با ناتوانىها کمک را در خانه دریافت بکند یا در کارگذارىهاى عامه، از قبیل یک مدرسه یا بیمارستان. این چنین کمک، معروف به زود مداخله سرویس مىدهد، کانونىها روى رأى خریدن ناتوانىهاى موجود یا ممانعت‌کننده اتفاقشان. آرسنیک بچه‌هاى پیرتر با ناتوانىها براى زندگى بزرگسال آماده بشوند، برنامه‌ریزى بر روى مهارتهاى کنشى به طور افزایشى در عامه متمرکز بشود، در و زندگى محیطها کار بکند؛ آموزش مستمر و کارآموزى؛ و همانندسازى تکیه‌گاه سرویس مىدهد، همانطور که است لازم، در عامه مردم.


نوشته شده در  سه شنبه 87/11/1ساعت  10:32 صبح  توسط محمدمهدی میرزائی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مژده : تولد پایگاه توسعه فناوری اطلاعات مدرسه اول www.sch1.ir
استفاده از گروههای یادگیری همیار در کلاس:
برنامه معلم پژوهنده ؛ فرصت ها، تهدیدها :
دست آوردها و کاستی های برنامه معلم پژوهنده:
برنامه معلم پژوهنده
پژوهش عمل نگر
گزارش نویسی و نحوه ارائه گزارش:
الگویی دیگر در عملی پژوهش در عمل
گردآوری اطلاعات شواهد:
مراحل پژوهش در عمل
نه نکته یک چرخه بنیادی اقدام پژوهی
مراحل اقدام پژوهی
ویژگی های اساسی پژوهش در عمل
هدف از اقدام پژوهی ( طرح معلم پژوهنده ) چیست؟
اقدام پژوهی چیست
[همه عناوین(141)]