سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عوامل مربوط به هنگام تولد :


مشکلات مربوط به هنگام تولد در چندین مطالعه مورد بررسی قرار گرفته است . راس و ویلهام ، بررسیهایی را که بر روی جمعیتهای وسیع به عمل آمده است ، مرور کرد و نتیجه گرفته اند کخ میان کودکان گروه کنترل و کودکان بیش فعال در عوامل مربوط به هنگام تولد تفاوتهایی گزارش شده است . در عین حال ، قضاوتها برای پیش بینی مسائل رفتاری کم و محدودند .

برای مثال ، پروژه ی سازمان یافته ی مؤسسه ملی بیماری ها و حمله های عصبی درباره ی چندین هزار بارداری مطالعه ای را آغاز کرد و تا هنگامی که کودکان به 7 سالگی رسیدند آن را دنبال کرد .


میان بیش فعالی که در درمانگاه مورد ارزیابی و قضاوت قرار گرفت و عوامل مربوط به هنگام تولد برخی رابطه های ضعیف پیدا شد . در عین حال ، هیچ یک از عوامل مربوط به هنگام تولد شانس بیش فعالی را بیشتر از 5 درصد افزایش نمی داد . در تحقیق دراز مدت ورنر از یک هزار کودک اهل کویی ( جزیره ای در شمال غرب هاوایی ) هیچ رابطه ای میان عوامل پیش از تولد،  هنگام تولد ، و بلافاصله پس از تولد ، و ارزیابیهای معلمان از کودکان بیش فعال مشاهده نشد .


نتیجه ای که راس و ویلهام می گیرند همان نتیجه ای است که دیگران به آن دست یافته اند .


نقص کار در دستگاه عصبی :


چندین دهه است که پژوهشگران این فرضیه را ارائه داده اند که نقص کار دستگاه عصبی موجب بیش فعالی می شود . قطع نظر از مکانیزم بخصوص مورد بحث ، اکثر پیشنهادها بر این باور استوار است که در تحریک پذیری دستگاه مرکزی اعصاب ، اختلالی وجود دارد . همچنین گمان بر این است که تحریک پذیری دستگاه مرکزی اعصاب ، احتمالاٌ با فعالیت حرکتی خیلی زیاد ، و نیز نارسایی توجه توأم است . افزون بر آن داروهای محرک که در مورد برخی کودکان بیش فعال مفید است ، بر برخی انتقال دهنده های عصبی اثراتی می گذارد که به نوبه ی خود با میزان تحریک پذیری در رابطه است .


جالب آنکه تحریک پذیری کمتر از حد معمول هر دو گزارش شده است .


نوشته شده در  یکشنبه 87/3/5ساعت  9:50 عصر  توسط محمدمهدی میرزائی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مژده : تولد پایگاه توسعه فناوری اطلاعات مدرسه اول www.sch1.ir
استفاده از گروههای یادگیری همیار در کلاس:
برنامه معلم پژوهنده ؛ فرصت ها، تهدیدها :
دست آوردها و کاستی های برنامه معلم پژوهنده:
برنامه معلم پژوهنده
پژوهش عمل نگر
گزارش نویسی و نحوه ارائه گزارش:
الگویی دیگر در عملی پژوهش در عمل
گردآوری اطلاعات شواهد:
مراحل پژوهش در عمل
نه نکته یک چرخه بنیادی اقدام پژوهی
مراحل اقدام پژوهی
ویژگی های اساسی پژوهش در عمل
هدف از اقدام پژوهی ( طرح معلم پژوهنده ) چیست؟
اقدام پژوهی چیست
[همه عناوین(141)]