سفارش تبلیغ
صبا ویژن

واکنش های دستگاه عصبی :

دستگاه عصبی خودکار و دستگاه اعصاب مرکزی هر دو مورد بررسی قرار گرفته است . مقیاسهای روانی دستگاه خودکار ، چون هدایت پوستی و ضربان قلب نتایج متضادی را نشان داده اند ، هر چند بطور تجربی می توان نتیجه گرفت که کودکان بیش فعال ، در واکنشهای دستگاه عصبی خودکار از کودکان گروه مقایسه پاسخ دهندگی کمتری داشته اند .

تحریک پذیری دستگاه مرکزی اعصاب از طریق مقایسه فعالیت موجی مغز در کودکان بیش فعال و کودکان معمولی مورد مطالعه قر ار گرفته است . بطور کلی سابقه نشان می داد که تفاوتی میان نوارهای مغزی آنان وجو ندارد . اما اقلیتی از کودکان بیش فعال فعالیت موجی مغزشان فوق العاده آهسته بود . از جایی که 10 درصد یا بیشتر از 10 درصد کودکان عادی نیز چنینند ،  اهمیت این یافته زیر سؤال می رود . واکنشهای مغز در برابر محرکهای شنیداری و دیداری متعارض می نماید و در نتیجه تحلیل آنها نیز مشکل است . به رغم اینکه اینگونه تحقیقات احتمالاً می تواند سودمند باشد ، اما در حال حاضر بهره ی چندانی ندارد .


اکثر بررسیها مشخص نکرده اند که کودک بیش فعال با کودک معمولی تفاوت دارد ؛ اندکی از آنها نشانه هایی از تحریک پذیری زیاد ارائه می دهند و تعداد بیشتری فرضیه تحریک پذیری کمتر از حد معمول را تأیید می کنند . مانند سایر اختلالات رفتاری نقص کار در شیمی اعصاب نیز مورد بررسی قرار گرفته است . فرضیه های عمده در این باره حکایت از یک کاستی در سرتونین انتقال دهنده های عصبی ، نوپاین فراین ، و دوپامین دارد .


نوشته شده در  یکشنبه 87/3/5ساعت  9:49 عصر  توسط محمدمهدی میرزائی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مژده : تولد پایگاه توسعه فناوری اطلاعات مدرسه اول www.sch1.ir
استفاده از گروههای یادگیری همیار در کلاس:
برنامه معلم پژوهنده ؛ فرصت ها، تهدیدها :
دست آوردها و کاستی های برنامه معلم پژوهنده:
برنامه معلم پژوهنده
پژوهش عمل نگر
گزارش نویسی و نحوه ارائه گزارش:
الگویی دیگر در عملی پژوهش در عمل
گردآوری اطلاعات شواهد:
مراحل پژوهش در عمل
نه نکته یک چرخه بنیادی اقدام پژوهی
مراحل اقدام پژوهی
ویژگی های اساسی پژوهش در عمل
هدف از اقدام پژوهی ( طرح معلم پژوهنده ) چیست؟
اقدام پژوهی چیست
[همه عناوین(141)]