سفارش تبلیغ
صبا ویژن

1. تعریف : 
شروع، ضمانت‌شده پیش دبستانى در ایالات متحده را به طور فدرال براى بچه‌ها برنامه‌ریزى بکند چه کسى از خانواده‌هاى کم‌درآمد بیاید. در 1965 مثل بخش برنامه کار ضدفقر از رئیس جمهور لیندون بى-جانسون ایجادشده، شروع کودکان محروم را براى مدرسه آماده مىکند. معلمین آن در با بچه‌ها کار مىکنند نه فقط روى آموختن موضوعات اصلى از قبیل الفبا، اعداد و رنگ مىکنند بلکه روى آموختن مهارت‌هاى اجتماعى براى لازم در مدرسه موفق بشود. به علاوه، شروع نخاله‌سنگ تندرستى را براى بچه‌ها تهیه مىکند. شروع تشویق مىکند والدین در برنامه کار مثل داوطلبان در اتاق درس شرکت بکنند، روى زمین بازى و در محل لیز مىخورد. که بسیار بچه‌ها شروع حضور داشتن چهارساله‌کهنه‌هاى سه و است اما مقدارى بچه حتى جوانتر هستند. از آنجاییکه 1994 برنامه کار با کودکان را کارى تأکید کرده است و کودک‌هاى نوپا همچنین براى اینکه تحقیقات نشان داده‌اند آن تحریک زود ذهنى به یک بچه زیستى اس-رشد عقلانى است.

شروع برنامه‌ریزى مىکند بد توسط مدرسه محلى اداره مىشود تقسیم مىکند، نمایندگىهاى عامه عمل و گروه‌هاى بدون استفاده مادى دیگر زیر بخشش‌ها از اداره بهداشت آمریکا و انسان خدمات، که فعالیتهاى شروع را زیر نظر دارد. برنامه‌ها در هر وضعیت وجود دارند، حوزه کلمبیا، پورتو ریکو، ویرجین مجزا کردن و محدوده‌هاى آمریکا از قبیل (mauG.) قبایل آمریکایى بومى، از قبیل چاکتاو در میسىسىپى و در مونتانا بلک‌فوت، همچنین شروع را به کار مىاندازد متمرکز مىکند، مثل نمایندگىهاى مختلف را انجام مىدهد خدمت کردن به بچه‌هاى کارگران مزرعه‌اى کوچنده. هر بچه خانواده چه کسى کمتر از سطح فقر فدرال را به دست مىآورد شایسته است که در شروع را اسم‌نویسى مىکند.( درباره طورى که براى اطلاعات حکومت آمریکا سطح فقر را معلوم مىکند، فقر را مىبیند: فقر اندازه‌گیر.)
همچنین هر برنامه سرآغاز محلى 10 از درصد محصلینش ممکن است داشته باشد از خانواده‌ها بیشتر از سطح فقر فدرال را به دست بیاورند. در اواخر 1990 شروع روى 800000 بچه در سر تا سر کشور ثبت نام کرد یا 40 از درصد آنها تقریباً شایسته. همچنین شروع بچه‌ها را با احتیاجات مخصوص برنامه‌ریزى مىکند جا بدهد. در 1998 درباره 13 از درصد نام‌نویسى از بچه‌ها با تندرستى تشکیل شد یا خراب‌شدگىهاى سخنرانى، اختلال هیجانى، عقب‌ماندگى ذهنى، ناتوانىهاى یا دیگرى.
2. برنامه‌هاى تربیتى :
شروع بچه‌ها را براى هم به طور آکادمیک و هم از لحاظ اجتماعى مدرسه آماده مىکند. به بچه‌ها الفبا را مىآموزد بنابراین آنها آماده براى آموختن خواهند بود که خواندند و مىنویسند و به آنها اعداد را مىآموزد بنابراین آنها ریاضیات را مىتوانند بیاموزند. معلمین شروع به بچه‌ها را خواندند نه والدین چه کسى زمان را ممکن است داشته باشد یا براى قابلیت به آنها را مىخواند. بچه‌ها و اغلب معلمین در شروع با هم برنامه‌ریزى بکند بخواند، موسیقى را هر دو به بیاموزد و به مشارکت گروهى را به وسیله بچه‌هاى شرمگین تشویق بکند. بچه‌ها هماهنگ‌سازى را از میان بازى داخلى و بیرونى مىآموزند. در مقدارى مناطق کشور، معلمین روى مهارت‌هاى زبانى انگلیسى با بچه‌ها کار مىکنند نه زبان اولیه چه کسى انگلیسى است. به طور نمونه، برنامه درسى شروع روى یک جنبه متفاوت روزانه زندگى براى یک هفته تمرکز مىکند یا یک ماه هر دفعه. بچه‌ها براى یک زمانى درباره تهیه‌کنندگان عامه سرویس را ممکن است بیاموزند، از قبیل مأمورین پلیسى، دکترها و پرستارى مىکنند. بعداً، آنها حیوانات را در باغ وحش ممکن است مطالعه بکنند، فصول سال و قسمت‌هاى بدن. معلمین شروع krowssalc را هماهنگ مىسازند به این منظور که بچه‌ها موضوع‌هاى نظرى را ممکن است بیاموزند در واقعىزندگى به هم ببافد. براى مثال، آنها درباره پرتقال پرچم ممکن است بیاموزند و سیاه از میان هنر در طول روزها را تصویر بیاندازد قبلى هالوئین یا براى داستانها درباره خرسک را پیش از رفتن باغ وحش خواند. در تمرین‌هاى آموزشى علاوه بر شرکت‌کننده، بچه‌ها در شروع نوبت آنها را بیاموزد منتظر باشد، که اسباب‌بازىها را شریک مىکند، که آهسته مىنشیند آنها وقتى که باید و به طور قوى بازى مىکند آنها وقتى که مىتوانند. هرگز مسافرتها را به هم نبافید به بچه‌ها اجازه بدهد را که بیرون از همسایگىهایشان ممکن است بوده باشد حیوانات مزرعه‌اى را که ببینید، یک ایستگاه راه‌آهن ملاقات مىکند به یک موزه یا بروید. یک اکثریت شروع روى نصف روز متمرکز مىکند عمل بکند بچه‌هاى بیشتر را هر روز در جدول قرار بدهد جا بدهد. با این وجود، خیلى برنامه پیشنهاد مىکنند پرروز به این منظور که والدین را در جدول قرار بدهد مىتواند کار بکند و بچه‌هایشان از در یک جا سراسر روز مواظبت کرده‌اند. بسیار شروع به کار انداختن را از سپتامبر از میان ژوئن برنامه‌ریزى مىکند اما مقدارى به کار انداختن براى تمام سال و مقدارى تابستان مخصوص را دارند برنامه‌ریزى مىکند. شروع کوچنده برنامه‌ریزى مىکند، قرارداده‌شده در موضوعات زراعتى، باز کاشتن را ادامه دارد و درو مىکند ادویه مىزند، اغلب از آوریل از میان اکتبر. 
3. تندرستى اهمیت مىدهد و خدمات دیگر :
 که بچه‌ها در موضوعات فقیر را اغلب دسترسى فقدانى به مراقبت پزشکى کافى زندگى مىکنند. در نتیجه، آنها ناتوان ممکن است باشند که در مدرسه را رشد مىکنند. براى مثال، اغلب بچه‌هاى تغذیه بد در کلاس را نمىتوانند متمرکز بکنند و بچه‌ها با رؤیت ضعیف نه تخته‌سیاه را ممکن است قادر باشد ببیند. براى کمک کردن این چنین موانع را مغلوب بکنید، شروع تندرستى را ترکیب مىکند به خدمات در برنامه کارش توجه بکند. شروع بچه‌ها را اس-رؤیت و شنوایى پیش دید مىکند، چک‌ها دندانهایشان، به آنها امتحانات فیزیکى را مىدهند و متقاعد مىکنند آنها مایه‌کوبىها را مجبور بکنند بیمارى مانع بشود. مقدارى برنامه در به مسائل جنگى تندرستى مخصوص به موضوعاتشان کار مىکنند، از قبیل آسم یا شپش‌ها را سرپرستى مىکند. شروع در یک سن قدیمى هر حالات فیزیکى یا عاطفى که جستجو مىکند همسان بسازد شور یک بچه اس-قابلیت انجام خواهد داد که مىآموزد، از قبیل سختىها به روشنى صحبت مىکنند یا مسائل رفتارى سخت. بنابراین متخصصین در با این بچه‌ها کار مىکنند که به غلبه‌کرده مسائل کمک مىکنند. شروع در فراهم کردن خیلى مشاوره متمرکز مىکند و خدمات اجتماعى اما اغلب خدمات طبى و دندانى در درمانگاه‌هاى محلى را باید تحویل‌شده باشند. مقدارى دکتر و دندان‌پزشکان زمانشان داوطلب مىشوند یا به خدماتشان به جاى عادى در نرخ‌هاى پایین‌تر را پیشنهاد مىکنند.
   4. درگیرى والدین
 درگیرى والدینى یک عنصر کلیدى شروع است. تحقیقات نشان داده‌اند اگر آن درگیر در بچه‌هایشان اس-تکلیف مدرسه پدرى مىکند بشود مادامیکه بچه‌ها جوان هستند، بچه‌ها ممکن‌تر هستند که در سال‌هاى مدرسه دیرترشان به طور آکادمیک تحریک شده باقى مىمانند. هر برنامه سرآغاز ساختار 20 از درصد بودجه جمعىاش از میان سهمهاى غیرمهربان باید، کدام ساعتها را قصد دارد داوطلب‌شده به وسیله والدین عموماً یا اعضاء عامه. کارمندان شروع اصرار مىکنند پدرى کردن براىاما نه به ملزوم مىکند آنهابه داوطلب بشود به در مراکز با نظارت کردن بچه‌ها در بازى کمک بکند، خواندنى به آنها، کارى با کارکنان روى ابلاغ حکم غذاها یا آماده کردن مواد هنرى کلاس تصویر بیاندازد. شروع تشویق مىکند والدین مدرسه را به تربیت خودشان کامل برگردند. به علاوه، شروع در فرصت‌هاى مربى مختلف براى والدین متمرکز مىکند تهیه بکند. براى مثال، والدین درباره اهمیت خواندنى به بچه‌هایشان ممکن است بیاموزند، از انضباط دادن آنها بدون سوءاستفاده فیزیکى و از تغذیه آنها غذاهاى سالم. اغلب داوطلبان والدینى آجودان‌هاى مخصوص شروع مىشوند بنابراین معلمین، یکبار آنها کارآموزى بیشتر مىشوند. درباره 30 درصد کارکنان در شروع در والدین بچه‌هاى شروع سابق متمرکز بکند.


نوشته شده در  سه شنبه 87/11/1ساعت  10:36 صبح  توسط محمدمهدی میرزائی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مژده : تولد پایگاه توسعه فناوری اطلاعات مدرسه اول www.sch1.ir
استفاده از گروههای یادگیری همیار در کلاس:
برنامه معلم پژوهنده ؛ فرصت ها، تهدیدها :
دست آوردها و کاستی های برنامه معلم پژوهنده:
برنامه معلم پژوهنده
پژوهش عمل نگر
گزارش نویسی و نحوه ارائه گزارش:
الگویی دیگر در عملی پژوهش در عمل
گردآوری اطلاعات شواهد:
مراحل پژوهش در عمل
نه نکته یک چرخه بنیادی اقدام پژوهی
مراحل اقدام پژوهی
ویژگی های اساسی پژوهش در عمل
هدف از اقدام پژوهی ( طرح معلم پژوهنده ) چیست؟
اقدام پژوهی چیست
[همه عناوین(141)]