سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 دانایان:  تا بیشترین حد نامساوى
زیاده از حدترین موضوعات هدایاى فضائى یا ریاضى با کسرهاى درآمد لفظى را با هم زندگى مىکنند پیداشده در دانایان هستند. دانایان عقب‌افتاده‌اند(با (sQI) بین 40 و 70) و یا مربوط به خودگرایى و یا نشان دادن به نشانه‌هاى مربوط به خودگرایى هستند.( معمولى) دانایان یک مهارت معمولاً در یک سطح عادى دارند، و گرنه در مقابل به آنها شدیداً محدود توانایىها. اما کمیاب‌تر دانایان‌کمتر از 100 شناختن‌نمایش یک یا بیشتر مهارت مساوى با سطح قطارى هستند.

دانایان در هنر دیدارى به طور نمونه بىنظیر هستند، موسیقى یا محاسبه آذرخش‌تند. در قلمرویشان تخصص، آنها به نبوغ‌هاى بچه شبیه‌اند، مهارتهاى پیش‌رس نمایش‌دهنده، یادگیرى مستقل و یک خشم به اصلى. براى مثال، داناى طرح نادیا را نامید رسم‌شده به طور واقع‌بینانه در سنین سه و چهار به جاى هر کودک نابغه دانسته سن بیشتر یکسان. به علاوه، اغلب دانایان کودکان باهوش را در صحت یادگارهایشان جلو خواهند زد. دانایان علاقه داشتن نسخه‌هاى زیاده از حد با ناهموارى کودکان باهوش هستند. اغلب فقط به عنوان کودکان باهوش نابغه ریاضى یا هنرى را دارند و ناتوانىهاى آموختن زبان‌مبنى بر، دانایان به یک دیدارىتوانایى فضائى شدیداً توسعه‌یافته در کنار کسرهاى درآمد سخت در زبان متمایل هستند به عنوان درمان تجویز بکنند. یکى از امیدبخش‌ترین توضیحات زیست‌شناختى براى این سندروم سازمان مغزى نابهنجار را فرض بکند، با کسرهاى درآمد در نیمکره چپ مغز(کدام زبان را معمولاً نظارت بکند) به وسیله قدرتها را در نیمکره راست جبران بکند(که مهارتهاى فضائى و دیدارى را نظارت بکند). بر طبق (درولد اى-trefferT)، یک روان‌پزشک در فان دو لک را حالا خصوصى تمرین مىکند، تصور.، به این حقیقت که خیلى دانا نوزادان زودرس خوب ناراحتىها تصور با این آسیب مغزى چپ‌طرف بودند و جبران سمت راست منتج. در حاملگى دیر، مغز جنینى یک پروسه تحمل مىکند فراخوانده شاخه‌زنى، یک تعداد زیادى سلول‌هاى عصبى اضافى در کدام بمیرد[دیدن ehT" توسعه دادن برین، " به وسیله (کارلا جى-ztahS؛) آمریکایى علمى، سپتامبر 1992].
اما مغزهاى نوزادان نابهنگام متولدشده آیا نه هنوز ممکن است هرس‌شده باشد؛ اگر این چنین مغزها نیمکره به سمت چپ تجربه جبران‌شده نزدیک به زمان تولد، سلول‌هاى عصبى مرتکب‌نشده متعدد جاى دیگر در مغز براى زیان امکان دارد باقى بماند خسارت بدهد، شاید منجر به یک قابلیت درست‌نیمکره قوى. این چنین ضربه به مغز یک نوزاد نیم‌رس خیلى راه‌از حالات مىتوانست بلند بشود محکم حاملگى، بر اثر فقدان اکسیژن تولد را ادامه داشته باشد، از اداره خیلى زیاد اکسیژن بعداً. یک از اضافى اکسیژن دادن به نوزادان زودرس آیا نابینایى علتى علاوه بر آسیب مغزى مىتواند؛ خیلى دانا وابسته به موسیقى سه‌تایى زایمان زودرس را به عنوان درمان تجویز مىکنند، نابینایى و مهارت درست‌نیمکره قوى. کودکان باهوش سازمان مغزى نابهنجار را تا حدى همچنین به احتمال زیاد دارد. محصلین معدل وقتى که آزمایش‌شده‌اند ببینند مغزشان کدام قسمت از مهارتهاى لفظىشان را نظارت مىکند، پاسخ عموماً نیمکره چپ فقط است. اما بچه‌هاى به طور ریاضى باقریحه وقتى که به همان راه را آزمایش‌شده‌اند، هر دو نیم‌کره‌هاى چپ و راست درگیرشده در کنترل‌کننده‌اند زبان‌سمت راست مغزهایشان در کارها شرکت بکنند خوددار براى چپ معمولاً. همچنین این بچه‌ها قویاً راست‌دست متمایل هستند نباشند، یک اندیکاسیون که نیمکره چپشان نه به روشنى چیره است. پىشناس دیر (نورمن dniwhcseG) مدرسه پزشکى هاروارد به وسیله به این حقیقت که اشخاص را مورد توطئه واقع‌شده بود با درست‌نیمکره مشخص هدیه بدهد(یعنى، در یک‌دسته علف، موسیقى، هنر) بدون تناسب [غیردرست]دست‌دار است(چپ‌دست یا [به طور شریک دزد]) و بالاتر از معدل نرخ‌هاى کسرهاى درآمد چپ‌نیمکره را از قبیل آغاز تأخیریافته سخنرانى دارد، لکنت زبان dniwhcseG و همکارش (آلبرت adrubalaG) استدلال‌شده که این انجمن بخشیدن با اختلال، آنها آنکه [|ohtap"|شناسى] برترى را صدا زدند، " از اثر تستوسترون ذخیره روى مغز جنینى در حال توسعه ناشى بشود. dniwhcseG و (adrubalaG) را که مطرح کرد بلندمرتبه تستوسترون آیا پیشرفت تأخیرى نیمکره چپ از مغز جنینى مىتواند؛ به نوبت این به رشد درست‌نیمکره جبرانى امکان دارد منتج بشود. همچنین این چنین [enoretsotset" "gninosiop] براى بزرگتر تعدادى از مذکرها به جاى مؤنث‌ها امکان دارد دلیل بیاورد که نمایشگاه هدایاى ریاضى و فضائى، [غیردرست]دست برترى و مرض‌شناسىها از زبان. همچنین محققین مطرح کردند که کودکان باهوش به بیشتر از تواتر معمولى بىنظمىهاى مصون از قبیل آلرژىها متمایل است رنج ببرد و آسم؛ تستوسترون اضافى در پیشرفت غده تیموس مىتواند دخالت بکند، که در پیشرفت سیستم مصون نقش بازى مىکند. بىحفاظى تستوسترون یک توضیح بحث‌انگیز براى هدایاى نامساوى باقى مىماند و به خرما فقط مدرک اندک از مطالعه در بافت مغزى نظریه زیان را وجود داشته باشد پشتیبانى بکند و جبران در دانایان. با این حال، به نظر مىرسد حتمى که در مغز بچگانه را سیم‌بندىشده هدیه مىدهد بد، مثل دانایان و کودکان باهوش توانایىهاى بیش از حد بلند را خیلى جوان از یک به عنوان درمان تجویز مىکند سن‌پیش از آنها خیلى مصرف کرده‌اند زمان روى هدیه‌شان کار بکند. هدایاى تأکیدکننده
 معین که خیلى عمیقاً کودکان باهوش با ناهموارى باقریحه‌اند، از لحاظ اجتماعى پراکنده و با مدرسه را خسته کرد، بهترین راه چه آنها را قرار است تعلیم بدهد؟ با استعدادترین برنامه‌ها به بچه‌هاى مورد نظر متمایل هستند که بالاى 130 را امروز آزمایش کرده‌اند یا این حدود روى هوش‌بهر استاندارد آزمایش بکند، در حال کشیدن آنها بیرون از کلاسهاى منظمشان براى چند ساعت هر هفته آموزش عمومى یا تعامل. بدبختانه، این برنامه‌ها از باقریحه‌ترین محصلین شکست مىخورند. عموماً، مدارس دارند متمرکز مىکنند آنها چه منابع معدودىاى براى تربیت با استعداد را به طور میانه‌رو به طور آکادمیک با استعداد روى دارند. این بچه‌ها ساختار از وزنى جریان(tuo-llup) برنامه‌ریزى مىکند: دانش‌آموزان درخشان با توانایىهاى قوى اما نه فوق‌العاده، که با مبارزات پیش‌رسى روبرو نمىشود و تا همان درجه برنامه مثل عمیقاً با استعداد. بچه‌هاو اینها قطعاً بسیار بچه‌ها خدمت شده بهتر بود اگر مدارس معیارهایشان را جمع‌آورىشده در عوض بالا بردند. ملل دیگر، شامل ژاپن و، مجارستان انتظارات خیلى آموزشى بلندتر را براى بچه‌هایشان به جاى آمریکا مىگذارد؛ بچه‌هاى آنها، با استعداد یا نه، به مبارزه با توالى در سطوح بلندتر ترقى مىکند. احتیاجات به طور میانه‌رو کودکان باهوش آنها را به وسیله به سادگى در حال درس دادن یک برنامه درسى استاندارد طاقت‌فرساتر مىتوانست برنامه باشد. همچنین استفاده هوش‌بهر به عنوان یک فیلتر براى برنامه‌هاى با استعداد به نوک نسبتاً فراوان این برنامه‌ها به طرف متمایل باشند، به طور میانه‌رو به طور آکادمیک مادامیکه با استعداد بعضى وقت‌ها بىتوجه کودکان باهوش عمیقاً اما با ناهموارى. بسیارى از آن بچه‌ها به طور ضعیف روى هوش‌بهر آزمایش بکند براى اینکه موهبتشان یا یک‌دسته علف و یا زبان را در بستر زایمان باشد اما نه هر دو. محصلین موهبت چه کسى هنرى وابسته به موسیقى است یا ورزشکار همچنین بیرون را منظماً چپ هستند. معنى بیشتر را مجبور مىکند با امتحان کردن با استعداد را به جاى اینکه اعتمادکننده گذشته از توفیق در موضوعات ویژه همسان بسازد روى هوش‌بهر ساده‌وانیلا آزمایش بکند. بنابراین مدارس کودکان باهوش را عمیقاً در دوره‌هاى پیشرفته در موضوعات قوىشان فقط باید قرار بدهند. آزمودنىها یک محصل در کدام هستند نه استثنائى است به آموختن به محصل در اتاق درس منظم را مىتواند ادامه بدهد. انتخابها براى کلاسهاى پیشرفته دوره‌ها را با استعداد مخصوصاً براى در برداشته باشد ترتیب بدهد، جاسازى محصلین را در کنار محصلین پیرتر در مدارسشان هدیه داد، ثبت‌کننده آنها در دوره‌هاى دانشگاهى یا ثبت نام کردن آنها در تابستان شتاب‌دار آن درس دادن را در چند هفته ارزش یک سال از مواد برنامه‌ریزى بکند. عمیقاً کودکان باهوش کار تلاش‌بر را در قلمرویشان تخصص آرزو مىکند و مصاحبت اشخاص با مهارتهاى مشابه. تحریک ویژه معین و فرصت، اندیشه‌هاى فوق‌العاده این بچه‌ها رشد خواهند کرد. درباره نویسنده: الن برنده یک محصل ادبیات و نقاشى بود پیش از او روان‌شناسى رشد را تصمیم گرفت جستجو بکند. الهام او پروژه زیروى دانشگاه هاروارد بود، که در مورد جوانب روان‌شناختى هنرهاى تحقیق کرد. او پ-هاش خود را دریافت کرد دى-در روان‌شناسى از هاروارد در 1978 و پروفسور روان‌شناسى در بوستون دانشکده در حال حاضر به اندازه وابسته تحقیقى ارشد با پروژه زیرو است. برنده نویسنده کودکان باهوش است: اسطوره‌ها و حقایق..
 


نوشته شده در  سه شنبه 87/11/1ساعت  10:7 صبح  توسط محمدمهدی میرزائی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مژده : تولد پایگاه توسعه فناوری اطلاعات مدرسه اول www.sch1.ir
استفاده از گروههای یادگیری همیار در کلاس:
برنامه معلم پژوهنده ؛ فرصت ها، تهدیدها :
دست آوردها و کاستی های برنامه معلم پژوهنده:
برنامه معلم پژوهنده
پژوهش عمل نگر
گزارش نویسی و نحوه ارائه گزارش:
الگویی دیگر در عملی پژوهش در عمل
گردآوری اطلاعات شواهد:
مراحل پژوهش در عمل
نه نکته یک چرخه بنیادی اقدام پژوهی
مراحل اقدام پژوهی
ویژگی های اساسی پژوهش در عمل
هدف از اقدام پژوهی ( طرح معلم پژوهنده ) چیست؟
اقدام پژوهی چیست
[همه عناوین(141)]