سفارش تبلیغ
صبا ویژن

1. تعریف :
آموزش فنى، آموزش در یک مهارت یا روش، معمولاً یک نوع مکانیکى و در یک سطح بین مال دانشمند حرفه‌اى یا مىسازد و مال یک nosrepstfarc ماهر. تکنیسین‌ها دانشمندان را پشتیبانى مىکنند و با طراحى را مىسازند، و نگهدارى کردن تولیدکننده در حال توسعه دستگاه‌ها و مواد. کار یک کارشناس فنى در حیطه محدودتر به جاى مال یک دانشمند است یا مىسازد و در تشخیص موقعیتش را عملى به جاى اینکه نظرى معمولاً مورد توجه است. در صنعت، شغل‌ها براى تکنیسین‌ها به آن آن محدود باشد در حیطه باریک است و فنى نسبتاً محدود را به درک ملزوم مىکند، از قبیل بازرسى معمولى بخشها، به آن آن یک سطح قابل ملاحظه علمى ریاضى ملزوم مىکنند و از قابلیت فنى درخواست کردند، از قبیل آجودان مخصوص مهندسى، رویش حوزه تکنولوژى کامپیوتر براى خیلى اشتغال جدید فرصت‌ها را براى تکنیسین‌ها دارد فراهم مىکند.

 II. برنامه‌هاى تربیتى :
 یک آموزش فنى در تعدادى راه اکتسابى است. خیلىها ضمن کار مى آموزند و  را عملى تجربه در دوره‌هاى بخششى تکمیل مىکنند و مدرسه شبانه. نیروهاى مسلح یک تعداد زیادى تکنیسین‌ها را تربیت مىکند، مخصوصاً در الکترونیک. اعداد افزایشى تکنیسین‌ها تربیتشان را در مدارس بازرگانى دریافت مىکنند، دبیرستانهاى فنى، مدارس حرفه‌اىفنى، عامه یا دانشکده‌هاى مقدماتى یا مجموعه قوانین فنى. روند به طرف تربیت ماوراى دبیرستان است، با تکنیسین‌هاى ماهرتر و فن‌شناسان سال‌هاى یا دو و یا چهار دانشکده را کامل مىکنند. خیلى دوره متفاوت و در دسترس برنامه‌ریزى مىکنند بند. مقدارى مدرسه به کارآموزى فنى در فقط یک میدان تک پیشنهاد مىکنند، دیگران در انواع مزارع. مقدارى مدرسه زراعتى ترکیب مىکنند و کارآموزى صنعتى در همان مدرسه؛ مدارس دیگر ماهر را elpoepstfarc به اندازه تکنیسین‌ها تربیت مىکنند. جوانتر یا دانشکده‌هاى عامه به دوره‌ها اساساً براى elpoepstfarc پیشنهاد مىکنند و تکنیسین‌ها دوره‌ها را در هنرهاى آزاد در برمىدارند یا دوره‌هاى فنى در یک جدا کردن بخش یک کالج دوساله هنرهاى آزادگرویده ممکن است پیشنهاد شده باشند. مقدارى دانشکده ارشد پیشنهاد مىکنند یک لیسانسیه 4 سال در مهندسى را فن‌شناسى برنامه‌ریزى بکند.
 III.  پیشرفت در آمریکا
مؤسسه فنى اول در آمریکا محل آموزش بود، تأسیس‌شده در گاردینر، مین، براى در 1822 یک تربیت مناسب براى کشاورزان تهیه بکند و مکانیک در یک موضوع مطالعه 2 سال. تعدادى مکانیک تأسیس مىکنند بند تأسیس‌شده در 1820 که سخنرانىها را فراهم مىکند، کتابخانه‌ها و کلاسها براى اعضاءشان اما گسترده مدارس عمومى آزاد به احتیاج براى این نوع مدرسه متمایل بود حذف بکند. تنها این چنین تأسیس کردن که گسترش یافتن تا مؤسسه فنى امروزى اهایو مکانیک تأسیس کردن بود، تأسیس‌شده در (itannicniC)، اهایو، در 1828. [دوباره |realessn|] پلىتکنیک تأسیس کردن، تأسیس‌شده در تروى، نیویورک، در 1824، که براى یک تربیت در علوم را براى کارگران علاقمند و دیگران فراهم مىکند، به تدریج تکامل یافتن به یک مدرسه مهندسى و از درجه یکش مهندسین شخصى مدرج در 1835. زود فنى دیگر مجموعه قوانین آن دانشکده‌هاى مهندسى شد پلىتکنیک تأسیس کردن (nylkoorB) را بعداً در برداشته باشد و کوپر یگانگى براى پیشرفت علم و آرت، هر دو در نیویورک‌سیتى؛ lexerD انستیتو تکنولوژى(حالا (lexerD دانشگاه)) در فیلادلفیا؛ (eigenraC) انستیتو تکنولوژى در پیتسبرگ، پنسیلوانیا(حالا (eigenraC nolleM دانشگاه)؛) و کالیفرنیا انستیتو تکنولوژى در (anedasaP)، کالیفرنیا. پرت تأسیس کردن، که در 1887 را در (nylkoorB) باز کرد، نیویورک، یک زود فنى از بهترین‌دانسته مجموعه قوانین بود. دوره‌هاى اول آن براى پیشه‌هاى صنعتى کارآزموده را کارگران با یک زمینه دبیرستان نامزد بودند و دو سال تجربه عملى. در 1895 پرت تأسیس کردن یک توافق برنامه درسى ادامه داده‌شده با (جرمن mukinhceT) معرفى کردند، که کاربردهاى عملى را از مهندسى تأکید کرد. پرت تأسیس کردن به تدریج تغییر داد، با این وجود، در یک مدرسه به مهندسى 4 سال منظم برنامه‌ها را پیشنهاد مىکند. شناسایى مزیت راشین مدارس فنى، مثل نشان‌داده‌شده به وسیله راشین در فیلادلفیا جشن صدساله بیان را به عنوان درمان تجویز مىکند(1876،) حمایت کردن دستورالعمل فنى را بهبود یافت در که آمریکا تأکید زیادشده را روى بدست آوردن مهارت‌هاى پایه قرار داد پیش از کارگاه تمرین بکند.
 VI.  حکومت و تکیه‌گاه حرفه‌اى
 در 1917 آمریکا کنگره قبول‌شده اسمیت‌هیوز قانون که آموزش حرفه‌اى را ترویج مىدهد. کنگره حیطه این برنامه کار چندین بار پهن شد و در 1958 کارآموزى مجاز تکنیسین‌ها زیر ناسیونال مستحکم کردن تربیت اجراء کردن. در 1963 کنگره این برنامه کار حرفه‌اى بزرگ شدند و آموزش فنى هنوز حمایت مىکند. اخیراً، جمع تعدادى از نماینده، [پس‌نماینده] و محصلین بزرگسال در حرفه‌اى به طور فدرال کمک‌شده و کلاسهاى برنامه از 13 میلیون برآوردشده بود جلو بزند. بزرگترین اسم‌نویسىها در اقتصاد خانه بودند، معامله مىکند و صنعت، دفتر کاردان است و زراعت. معیارها در آموزش فنى به تدریج بلند شده است از وقتى که جنگ جهانى دوم. در 1944 مهندسین انجمن براى حرفه‌اى پیشرفت(حالا معتبر شناختن هیئت براى مهندسى و فن‌شناسى) به عهده گرفتن مسئولیت مجموعه قوانین فنى را اعتبار مىدهد پیشنهاد کردن به برنامه‌ها در مهندسى را فن‌شناسى. برنامه درسى تصویب‌شده به یک وابسته معمولاً منتهى مىشود یا درجه مجرد در مهندسى فن‌شناسى..

 


نوشته شده در  سه شنبه 87/11/1ساعت  10:5 صبح  توسط محمدمهدی میرزائی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مژده : تولد پایگاه توسعه فناوری اطلاعات مدرسه اول www.sch1.ir
استفاده از گروههای یادگیری همیار در کلاس:
برنامه معلم پژوهنده ؛ فرصت ها، تهدیدها :
دست آوردها و کاستی های برنامه معلم پژوهنده:
برنامه معلم پژوهنده
پژوهش عمل نگر
گزارش نویسی و نحوه ارائه گزارش:
الگویی دیگر در عملی پژوهش در عمل
گردآوری اطلاعات شواهد:
مراحل پژوهش در عمل
نه نکته یک چرخه بنیادی اقدام پژوهی
مراحل اقدام پژوهی
ویژگی های اساسی پژوهش در عمل
هدف از اقدام پژوهی ( طرح معلم پژوهنده ) چیست؟
اقدام پژوهی چیست
[همه عناوین(141)]